Dan före dopparedan

Dåligt bloggat här. Kan bero på att jag har varit hemma och tagit det lugnt. Inte haft nån dator heller för den delen..

Imorgon är det julafton. Roligt roligt. =) Ska vara hemma o mysa med samuel o mina djur först. Och dela ut julklappar.. Milo ska få ett ben som är typ drygt 1 m. Han har gått och spanat på det paketet, plus alla hans andra klappar, i många dagar nu. Han verkar ha svårt att hålla sig..

Sen ska jag åka till kga och äta och fira med mamma och pappa. Sen ska jag åka hem igen. Sen ska jag tillbaka till kga på juldagen, Och byta paket med mina syskon. Ska faktiskt inte ut på juldagen. Glömde köpa biljetter och sen har jag ingen lust..

Igår va de fullt upp med att städa hemma och i stallet. Mocka ur och ta in fräscht nytt torv. Sätta upp massa glitter i taket. Och en julgran inklusive belysning. De ni. Blüthner va så söt när han fick komma in. Tittade på allt glitter. Och vände sig om och tittade på granen flera gånger. Sen va ju den nya torven tvungen att rullas in. Han blev så fin så.. Kul jobb att borsta av honom imorse.. Sen imorgon ska han få massa morötter och sin nya mjukisgrimma.. En kärra ny torv ikväll med kanske.. Bara för mys..

Det som är kvar att göra nu är bara julskinkan och klä granen. Allt annat är klart. Det ska jag göra sen när jag kommer hem,  Nu är jag i karlskoga. Ska hjälpa mamma med knäcken och sen skulle jag lämna av granen här. Blir väl här en stund,

Tvättade bilen förut. Och innan hade samuel o jag städat den och volvon invändigt. Men sen räckte det att åka från statoil till bråten (5 min?) så va den skitig igen. Kul. Va gör man? Jo man tar en vattenkanna och sköljer av det värsta.. Betalar man 160 spänn så vill man ju ha en en bil längre än fem min.. Sen att grannarna får nåt o glo på är väl kul för dem.

Men det här blir med all säkerhet de sista jag skriver i min blogg innan julafton,
Så..
GOD JUL ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback