Storstädning

Hade städning i stallet igår. Eller rättare sagt i boxen. Tog ut allt jla kutterspån (=äckligt), sopade som sjutton. Samuel kom in och frågade om jag hade dammsugit. Hm. vadå noga. Sen tvättade jag av alla väggar, älskar att jag kan göra det så smidigt. Tvättade krubban och tog bort resterna av saltstenen.

Sen tog jag paus för att låta väggarna torka innan torven skulle in. Vill inte ens tänka på hur de skulle sett ut annars. Så då red jag. Jag (läs samuel) tog mig i kragen och red ut. Det blev en lång tur på ca 7 km. Första gången jag ridit så långt. Samuel red också en hel del. Och Blüthner var överaskande lugn. Med tanke på att han var ensam för typ första gången o9ch väldigt långt hemifrån. Vi gick förbi hundra kohagar, massa får, höns, hundar, en häst och eld. Enda gången han hoppade i vädret var när det var höns som han inte såg och som chockade honom. Så då gjorde han en snabb vändning typ. Sen var det bra igen.

Sen kalkades boxen och samuel körde in torv. Jag tänkte att det skulle rasa ut när han öppnade containerns dörr, men det blev som en vägg för det var så packat.. haha.  Jag trampade och trampade så att det skulle bli jämnt och bra i boxen. Sen fyllde jag på med vatten och krafft och nya saltstene och hö såklart. Och det blev så bra så bra.

Och sen tänkte jag. Det bästa med att städa är att stå o vara nöjd och veta att man är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback