Höst på min planet

Idag var det verkligen höst ute. En sån där fin, klar och vacker höstdag som man tänker sig. I alla fall i Karlskoga och Kristinehamn. Sen när jag kom till Karlstad, där solen alltid skiner, så blev det mörkare och mörkare moln. Ser inte alls trevligt ut.

I karlskoga såg jag en jätteflock med änder som är på väg söderut. Flying V. Jag tyckte både synd om dem som ska flyga så långt, men samtidigt blev jag lite avundsjuk. Tänk att få vara i värmen hela vintern. Men då missar de ju julen.. De kanske inte bryr sig.

Jag gillar hösten. Ibland. Alla träd är fina och man kan andas. Lagom varmt för att rid eller cykla eller gå. Men allt bygger på att solen skiner. Det kan ju vara jävligt med blåst och regn också..

Såg att Kerstin hade plockat fram en Amelia-jul. Vi har sparat dem varje år och sen när julen börjar närma sig så sitter vi och tittar i dem och drömmer. Men nu kändes det bara, Neeeej, inte än. Framåt november kanske. När det är rusk-höst och svart ute. Då kan man sikta in sig på nästa årstid.


image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback