Nära ögat.

Ja igår skulle vi ut på en trevlig ridtur var det tänkt. Båda hästarna trilskades en del o min var extra fjantig pga storm typ. Hade eg bara tänkt att longera, just för att slippa detta. Men det började bra. Sen var det otäcka gubbar i skogen. Han hoppade till då och då, men det blev inte värre än ett par springsteg framåt varje gång. Inte mycket att bry sig om. Men sen såg han tydligen nåt som ingen annan såg, o han började skena några steg, huvudet uppdraget så han blev som en giraff, försökte bromsa men han ville inte. Jag tappade balansen ganska rejält och då hoppade han i nån slags galopp på stället.

de enda jag hann tänka va, men varför slutar han inte? och hoppas inte foten fastnar. Men det gick bra och jag satt tydligen kvar.

Sen när vi kom hem tänkte jag att han skulle bli longerad lite också, ridturen blev ju inte så lång. Och förutsättningarna var rätt b.
Plats: hagen
Häst: hungrig
Pisk: har ingen, tog en pinne
Inspänning: Orka, grimma.
Väder: Orkan

Men på något sätt gick de ändå way bättre än förväntat. Gick jättefint i alla gångarter.. lite bus såklart, men ändå.. han försökte bara äta en gång, sen ville han hellre lyda..=)

Kommentarer
Postat av: Frida

hehe ja tänk vad lite blåst kan ställa till, min brukar för övrig roa sig med att vara rädd för allt ibland, för tex. löv ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback