Saker

Här kommer en lista på saker som känns tråkiga:

* Vädret idag

* Redovisning av en uppgift idag som jag inte vet vad jag ska säga om än..

* Personer som tar mina idéer och låstas sen att det var han/hon som kom på det.

* Personer som tror de gör alla en tjänst genom att göra allas uppgifter. Gör allt, låter inte någon annan göra något och fattar inte att de gör fel. Eller gör dom det? = Ännu värre, för då vill de ju att tex jag ska få dåligt samvete när jag latar mig.


Nu till det som känns kul:

* Det är fredag, ingen motivering krävs väl.. Slutar förhoppningsvis 12.

* Ska åka gokart imorgon med mina syskon och alla. Första gången jag kör = nervöst. Sen efteråt ska vi ut och äta. Och innan vi åker dit ska vi hinna med samuels brors 30-årskalas.

* Min GI-mat. Alltså det går skitbra. Man märker att det händer något och det är inte svårt att följa. Man får ju tex äta lite mörk choklad, och då är jag ju nöjd. Visserligen bara tredje veckan, men iaf.

* Milo. Igår var det som ett genombrott. Efter allt tjatande o olika metoder för att få honom o gå fint i koppel, alltså vid sidan och inte dra, så lossnade de för honom igår. Tror jag aldrig har vart så stolt över honom. Han verkade äntligen  vilja gå vid mig och lyssna.

* Att jag ska rida dressyr ikväll. Låter väl säkert sjukt at jag aldrig har haft ett riktigt "pass" än fast jag har haft honom 2,5 mån. Men det är bara så. Har ju inte haft någonstans att vara, men nu ska jag ta en bit av deras hage till min. punkt.

* Och på tal om Blüthner så är det även bra att hela hans behandling för hovbölden bara går på 300. helt otroligt. I löv my hovslager. Hade räknat med en tusenlapp typ..

Sist men inte minst. Absolut inte minst.
Vi har äntligen kommit överrens om ett hus. Båda har bestämt sig. Vill inte skriva för mycket om det, för vi vet inte än om vi får köpa det. Men ska ägaren sälja så blir det till oss.
Jag får mitt stall, samuel får sitt garage.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback