Två dagar kvar

För på onsdag fyller jag år..=) wie.

Helgen har varit bra. Red i fredags. I hagen. Samuel red med en stund och det var kul att se. Det var något kaos innan bara för blüthner ville inte stå i stallet själv. Läskigt ju. stå alldeles själv. Ett grimskaft gick sönder. Men ridningen gick bra och han var väldigt arbetsvillig.

Sen på lördagen var det kalas och sen gokart. Jag var besviken på gokarten, trodde det skulle vara betydligt roligare.. Men då vet man ju de nu. Sen var vi o åt på the pub i krhamn. Väldigt bra, väldigt gott. Åt plankstek. Och innan och efter resturangen var vi hos Anna o co och åt snacks. Väldigt soft och trevligt.

Söndag var det fotboll som gällde. Samuel och Patrik skulle spela. Jag, Anna och Siri tittade på. Det duggade och var rätt kallt. plus att de förlorade. Men sen kom en igelkott gående och det var ju kul. Siri tittade och skrattade åt den. Det var nog det roligaste då. Bilden är googlad.. Men den såg ju typ ut så..

image26

Sen var det ett NH-hallelulja-moment igår. Går inte riktigt att beskriva i ord. Lite flum, men det är ju efter alla NH-böcker som jag har blivit så..Men jag skulle eg bara byta vatten i hagen, men tog ut honom o lät han äta lite. Så gick vi lite o tränade o så.. Sen släppte jag in honom. Såg att staketets tråd hängde så jag gick längst ner i hagen o grejade.

När blüthner såg mig gå i hagen kom han springade, då vände jag mig mot honom, han gjorde alla inbjudnings-signaler de gör. och jag vände mig och det betyder ju typ. ok, kom då. Och då kom han fram och ville gosa. Sen följde han efter mig, stod och väntade tills jag var klar med staketet. Sen följde han mig när jag var i ledarpositionen. (snett framför) och så skulle jag testa honom lite. Så jag tvärstannade, han gjorde detsamma. Gick lite åt sidan, han gjorde samma. Sen sprang jag några steg och då skuttade han med till och vi busade liksom. Som sagt svårt att förklara. Man är tvungen att vara där. Han gick och tittade på mig hela tiden, med öronen rakt fram. Jätte mycket uppmärksamhet och fokus, OCH han ville bli ledd av mig. Utan rep.

Oj jag börjar nu. måste dra..=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback