Helt rätt.

"Övertygande bevisning har förebringats för att N.N. (32-åringen) är skyldig till mord och försök till mord i enlighet med åtalet", skriver tingsrätten i sitt beslut.

Det är klart att det kommer att överklagas och det kommer gå vidare, men det är skönt att höra att det är fler som misstror den **************************** tyskan.


Hoppas det känns som en upprättelse för mamman. Jag har (om nån undgått det) följt den här rättegången och fallet i stort så gott det går. Läst ord för ord vad de har sagt i rätten. Jag tycker jag har en bra bild av det som hänt. Och jag förstår inte hur mamman kan vara så stark! Enda gången hon bröt ihop var när rättsläkaren redogjorde för barnens skador och hon fick höra att sonen förmodligen försökt ta sig fram till henne det sista han gjorde.

Att på samma dag, i samma kista, begrava båda sina barn är mycket mer än vad som skulle krrävas för att knäcka mig. Att dessutom veta att de dött på det sättet och utan anledning. Jag skulle som sagt gått under för mindre.

Det finns inget motiv gott nog för den handlingen.


För att älta detta ytterligare så..
Mammans brev:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback