Just det.

Glömde skriva vad jag fick för nyhet igår.

Vargen har tagit en till hund hemma. De var ute i skogen och provjagade för att få upp kondition på hunden. (nej jag vet, man får inte ha hund lös i skogen än.) Sen tog den en runda och kom inte tillbaka. Och hittades sen i ett mycket tråkigt skick. Tredje hunden i närheten. Den fjärden var lite längre bort ca 1.5 mil kanske..

Glömde kanske skriva med att när vi var och plockade svamp hittade samuel ett dött rådjur utan huvud. På andra sidan vägen precis vid vårt hus. Lodjur kan de också. Men dem är inte jag personligen lika rädd för. De verkar skygga och verkar vara vilda djur fortfarande, till skillnad från vargen.

Lista över vargdödade hundar. Den kommer ju tyvärr fyllas på när säsongen drar igång.
http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/vargdodadehunda/default.asp
Sen utöver det här finns ju alla får och andra djur.

Usch. Usch. Det dröjer nog inte förrän vargen går in och tar hundar på gården. Jag har en skräck för att gå ut med milo när jag vet att de är i närheten och stryker. Jag känner mig förföjld och iakttagen. Det känns som om de tror att jag går och drar deras mat i ett snöre som ett lockbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback