Mindre än en vecka kvar.

Det närmar sig!
Går varje dag och tänker på saker som stör mig nu, och så tänker jag. Inte ens en vecka kvar, sen aldrig mer.
Snart snart. Mitt stall. Och huset med såklart.

Men mycket med husköpet känns ju lite tungt. Typ att vi hade en hel del räkningar den här månaden. Närmare bestämt 20500. Sen tillkommer ju såklart mat, bensin och hö. Att det var så mycket berodde väl mest på att vi ska betala besiktningen på 9000.. Sen hade man såklart tur att få båda bilskatterna och lita annat..

Det som känns tråkigt är att man vill ju köpa annat till nya huset.. Men å andra sidan bra att inte behöva ta av lånet till besiktningen.. Skulle va tråkigt om man skulle ha noll koll på pengarna i det här skedet. Det är så man hamnar i lyxfällan. Det är jag övertygad om. De som va med i lyxfällan var väl inte det för att de köpte saker och hade höga lån, utan för att de inte hade koll.

Jag har koll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback