Nu är inte lipen långt borta.

Hade inte fått reda på vad det var för hund. Men nu när jag läste en artikel i NA så insåg jag att jag såg hunden precis innnan. Detta hände alltså igår. Det visste jag.

På väg till jobbet ser jag en man med en stövare som är ute och går. Jag tänkte väl mest att jaha, honom har jag inte sett förr. Fin hund. De är väl ute och går för att slipa kondisen inför jaktsäsongen.

Och inte förrän jag läste att det var just en stövare och att det var tidigt på morgonen kunde jag lägga ihop två och två. Fy sjutton. Bara tre år.

Bild från tidningen om vad som återstår av hunden. Observera att en stövare är stor, googla bilder för att se hur de ser ut.. Hur de ska se ut.

Jag lipar snart. Den här hunden kände jag ju inte personligen. Det var värre med Hoss och framförallt Dexter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback