Nästan som julafton igår.

Igår fick vi våran inspelningsbara digitalbox och Viasat. wiiiie!
Så nu har vi alla kanaler i tre månader, helt gratis. Sen fick vi boxen och parabol och allt man måste ha.
Och våran gamla boxer har vi kopplat in i sovrummet. Så nu kan vi se två olika program. Och just nu har inte det abonnemanget gått ut än, så vi har alla kanaler som vi hade förut. Men sen kommer vi "bara" ha gratsikanalerna.

Eller för all del. Vi kan spela in ett program på boxen medan vi tittar på ett annat.
Aldrig mer rota VHS-band när man ska spela in.

Sen kan man ju pausa och spola live-tv. Perfekt om man inte är klar med allt som ska fixas innan man slår sig ner vid bonde söker fru till exempel. Då kan man gå in och pausa innan det börjar och göra klart det som ska göras. Sen kan man gå in och slå på. När reklamen kommer kan man spola förbi den.

Men framförallt är jag intresserad av att programmera in de program som går för sent för att jag ska kunna se dem tex insider. Eller spela in filmer och titta när man känner för det.

Jag skulle kunna få betalt för att prata väl om det här. Men, tro mig, det får jag inte.
Är bara så glad. Har velat en inspelningsbar box i över ett år, men Samuel har tyckt att det är onödigt. Men nu har vi en och det är så kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback