Rolig häst.

Vaknade rätt tidigt idag. Gick ut i stallet ca 05.10. Jodå.
Täcken på och bla bla.

Höll Blüthner med ena handen och hans mat i den andra. Gick upp till hagen. Det blir så tyst och skönt med snö. Släppte honom innanför grinden och han gick före mig till matplasten. Vi ger hö i plastbaljor för att inte lika mycket ska ligga direkt på marken. Hade vänt hans balja upp och ner igår kväll för att den inte skulle fyllas med snö.

Då går han fram till baljan och tippar upp den så den ligger åt rätt håll. Sen går han och ställer sig en bit bort och väntar på sin mat. Haha, då kunde jag inte låta bli att skratta lite. Visst jag fattar väl också att han bara ville se om det fanns mat i den nu, men låt mig tro att han bara ville hjälpa mig med att vända rätt baljan. Sen är han så duktig och vet att han inte får gå fram till maten förrän matte gått därifrån. Skönt.

Sen gjorde jag själv en kul grej. Åkte iväg och inser efter ca 1 km att jag har stallmjukisarna på mig. Tänkte två microsekunder att jag skulle strunta i att åka hem. Men sen tänkte jag hur mkt stall det luktar och att det är torv upp till knäna på dem. Så jag fick helt enkelt vända. Återigen, vad hade hänt om jag inte märkt nåt förrän jag var framme?

(liten parentes: När jag kom tillbaka hem frågade Samuel vad jag glömde. Han var inte i samma rum så han såg mig inte. Jag svarade att jag glömde jeansen. Då fick jag frågan "Vadå åkte du naken?". Hahaha....)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback