1 down, 99 to go.

Sen kanske jag är en bra ryttare. Ramlade av i helgen. Eller ja, jag blev avkastad. Han ville väl inte eller nåt. Det såg nog ganska kul ut. Skritt på lång tygel, sitter och slappnar av. Kanske för mycket. För helt plötsligt är det huvud upp och toksprång följt av diverse rodeo-style-rörelser. Och jag var inte riktigt med på noterna så jag flög helt enkelt av. Ser hur token galopperar ut ur hagen som jag rider i, för jag hade  såklart inte stängt. Galopp in i trädgårdar. Mellan parkerade bilar. Över vägen och stannade bredvid stegga i utanför hennes hage och åt.

Men det var bara upp igen och fortsätta som om inget hänt. Och då gick det riktigt bra. Samuel tyckte att vi gick fint eller vad han nu sa..=) Och på det stora hela var det faktiskt en rolig dag. haha.

Jag landade liksom på sidan så jag har fortfarande ont över revbenen ungefär. Och i nedre delen av magen. Det måste va nån sträckning. Igår (dagen efter) var jag ganska... Vad ska man säga.. Mörbultad. Så jag kunde inte med att motinonera, inte ens röra mig stundtals, så samuel fick ge honom gårdagens dos. De tog en promenad på några km och han hade varit jättelugn och go. Han hade tom stannat utan att jag behövde dra i det där snöret (grimskaftet), utan han stannade för att jag stannade så som du vill att han ska göra.. Naaa.. så go han är min älskling. Och blütner med som lyssnar på honom också..

Men om jag snabbar mig och ramlar av 99 gånger till typ den här veckan. Blir jag som Kyra då? Eller hur bra blir man egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback