Avundsjuk jag är så avundsjuk

Pappa har blivit chef för hans avdelning. Löneförhöjning+bil.. Jag menar, jag hade varit nöjd bara att få den mobilen han fick när han nästan var chef. Men nu är han chef och då kom lönen och bilen.

Vilken bil.. Jo en sån här. Såklart.. (vet inte vilken färg det blir)
image24
Det är ju min drömbil.. V70-2 Som jag skyndade mig till volvo och tittade på och satt i första veckan de hade den ungefär.. Den där lyxbilen som man sitter som en gud i. Och som har massa coola finesser. Jag vill ha den i xc-modell för den är snäppet snyggare.. men den kostar därefter också..
Men att få ha den som tjänstebil vore inga fel. De betalar några tusen i månaden som ska täcka avbetalning, skatt försäkring, service, reparationer, underhåll, tvättning, nya däck och sånt när de gamla är slitna.. Ja allt utom bensin. Fast de ska ha en flexifuel så de ska väl tanka på etanol tänker jag. =billigare än att ha en bensinbil.

Jag vill också ha!


Nog om det. Samuels mamma och dom ska köpa en hund..=) de hämtar den på fredag. Det är blanding mellan papillon och nåt mer.. Den är med andra ord väldigt liten.. Ska bli kul o se milos reaktion på den lille.. De ska ju ses varke dag sen så jag hoppas att de tycker om varandra. Men milo gillar ju allt som rör sig så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback