Sovit för mycket?

Jag somnade strax innan kvart i tio igår. Och vaknade tjugo över sju. Alltså, sov i drygt 9,5 timme. Mycket mer än jag brukar. Och vaknar utvilad? Nej inte alls faktiskt. Trött och seg och halvont i huvudet. Gäspar hela tiden.
Måste ha sovit för mycket.

Nu har hundvalpen kommit, lilla Pixel. Milo var så söt när de skulle hälsa. Först överlycklig och uppspelt för det var så spännande. Sen helt skräckslagen när Pixel började jaga honom för att dia. Han visste inte vad han skulle ta sig till så han valde att fly. Inga moderskänslor där inte. Vi har det på film. Det ser helt sjukt ut att Milo blir jagad av en hårboll till valp som är lika liten som ett marsvin ungefär.
Han satt och tryckte vid dörren varje gång vi var nere hos samuels mamma i helgen. Trodde att det skulle gå dåligt att ha honom där hela dagen igår, men de hade tydligen härjat och lekt. Så det låter ju bra. De måste ju komma överens eftersom de ska ses varje dag.

Annars har helgen varit lugn. Har spelat Guitar Hero. Faktiskt riktigt kul. Jag sög ju rätt rejält i början, men ändå. Nu är jag ju hyfsad i alla fall. Ska bli proffs på det tror jag. Nejdå.

Sen fick samuel hybris i söndags och skulle minsann rida och trava på en övertänd häst. Min. Slutade med flygtur för han med. Uh. Jag hade ridit och det gick bra, var lite pirrig för det var första gången sen jag flög av. Har haft så ont att jag har haft svårt att sitta så jag har bara gått promenader och så med honom. Men i söndags gjorde det bara lite ont så då red jag. Han skötte sig utmärkt och var arbetsvillig. Vi jobbar bara i skritt för att bygga upp musklerna på honom innan vi tar upp tempot. Sen skulle samuel skritta av honom. Men sa att han skulle trava, jag sa att det var i så fall på egen risk. Och det gick ju som det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback