F*ck

Huset ska på auktion som startar på 700.
Om det ska gå direkt till oss är det 950 som gäller.

För mäklaren tror att auktionen kommer sluta på kanske 1,2 milj. Och då skulle det vara rimligt att vi fick det lite billigare (så snällt..). Men tänk om det inte är nån annan som vill ha det. Då ger ju vi 250 för mkt. (lika mycket pengar som vårat nuvarande hus är värt f.f.s.)

Att säga 950 till oss är ju ren utpressning. Det vet att vi vill ha det. Och hoppas att vi tar det säkra före det osäkra och därmed ger mer pengar. 

Och dessutom. Det priset som är utgångspris ska ju vara det huset är värt- Tycker han att det är värt 950 eller över miljonen ska han ju sätta det priset. Inte nåt jävla lockpris för o dra in så mkt folk som möjligt. 

Om vi skulle ge oss in i budgivning så skulle nån bekant till dom bjuda över hela tiden. Helt säkert. Jo förresten. Hon sa det igår att de är ute efter att få så mycket pengar som möjligt för de ska själva köpa ett nytt hus.

Usch.
Jag vet varken ut eller in. Allting bara snurrar och idag måste vi ge besked.
Knappt sovit. Samuel var uppe hela natten. Han tog inte ens av sig kläderna igår/inatt.
Och vi kunde knappt prata om det igår för vi va så chockade. Jag kände mig bara helt tom igår. Han med antar jag. Länge sen jag sett honom ledsen. Så vi hann prata lite imorse innan jag åkte.

Om man bara kunde gå fram ett par månader i tiden och ta reda på om nån annan skulle vilja köpa huset. För det är ju egentligen det som det handlar om.

å 57de sidan så kanske vi måste ge uppåt miljonen för att få hus med hästmöjlighet.

Gah. Kommer inte kunna göra ett streck på mina ritningar idag. Kommer sitta här och glo eller grina eller nåt. Funderade på att vara hemma men jag åkte ändå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

välkommen till verkligheten!!!!!!!

2008-07-22 @ 11:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback