Jag bara klagar..

Mina problem är ju inte ens problem om man jämför med en del andra.
Det är ju inte som om nån dött.
Eller att nån har en allvarlig sjukdom.

Det är ju eg. ett konstigt problem.

På frukosten berättade en om hennes resa till ryssland. Där har knappt nån råd att ha egen lägenhet. Än mindre hus.
De hade bott hos en tant som hade två rum och kök, och då hyrde hon ut ena rummet.
Den inneboende blev hämtad med buss kl 7 på morgonen och kom hem 20-21 på kvällen.  Jobbade hela dagen. Och de pengar som hon tjänade ihop räckte till mat och hyran. Inget blev kvar till sparande eller att köpa något annat.

Och så är det många som har det. De springer liksom runt runt i sitt ekorrhjul hela livet.

Det finns de som har det värre. Man borde nästan skämmas för att man grämer sig och kanske till och med förstorar upp sina sk problem.

Nej förresten. Jag tänker inte skämmas för det här problemet. För det är jobbigt för mig. Ta beslut och gissningar som man inte kan basera på annat än känsla är det värsta jag vet. Jag hatar att bestämma mig. Så att bestämma nåt av sån här strolek är ju rena döden för mig.


Kommentarer
Postat av: Gerda

Man kan inte alltid tänka på att folk har det värre, för så kommer det alltid att vara. Men man ska vara tacksam över det man har, det är lätt att glömma bort det ibland. Vi ska vara så jävla lyckliga över våra fina familjer, fina hästar och fina pojkvänner. Och du ska inte skämmas ett dugg för dina problem, alla problem är stora om det är det för personen det gäller. Och jag skulle ligga vaken dag som natt i din sits. håller tummarna för att det löser sig till det bästa kram

Postat av: Gerda

Man kan inte alltid tänka på att folk har det värre, för så kommer det alltid att vara. Men man ska vara tacksam över det man har, det är lätt att glömma bort det ibland. Vi ska vara så jävla lyckliga över våra fina familjer, fina hästar och fina pojkvänner. Och du ska inte skämmas ett dugg för dina problem, alla problem är stora om det är det för personen det gäller. Och jag skulle ligga vaken dag som natt i din sits. Håller tummarna för att det löser sig till det bästa kram

2008-07-22 @ 22:34:25
URL: http://gerdah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback