Jag - en god husmor.

Jag tänkte vara så redig.
Jag handlade i tisdags. Köpte fläsk för jag ville göra fläsk i löksås. Har aldrig köpt fläsk och tillagat själv kan jag tillägga. Tog en rätt stor bit för det fanns inga direkt små.  Så då tänkte jag att jag skulle göra ärtsoppa med och ta fläsket som blev över till den.

Igår skulle jag göra fläsk med löksås. Och kände att "jaha, tänka sig. Är jag en så här bra husmor nu när jag blott är 22 hur ska det då bli när jag är 60" Prova på två nya maträtter jag aldrig gjort förr på två dagar. Som dessutom känns väldigt husmanskost.. Och därmed husmorsaktigt. Så jag var rätt nöjd.

5 min senare.
Inser att; jaha det var en stor svål på undersidan. Så när man hade tagit bort den var det ju jättelite kvar. Så där stog man och bara sjönk ihop och alla höga tankar om mig själv blåstes bort. Det räckte till matlådor, men det var ju snålt kvar att äta. Men gott blev det.

Så idag måste jag köpa mer fläsk för det ska räcka till ärtsoppan.. Men jag kom ihåg att ärtorna ska ligga i blöt innan man ska göra soppan, så jag la dem i blöt igår kväll.

Så helt hopplös är jag inte. Behöver nog bara lite mer erfarenhet. Typ 38 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback