Jag längtar till söder.

Och då pratar vi inte spanien o grekland.
Nej skåne.

Det var en skåning som ringde in o önskade en låt på mix nu. (f.ö. kid rock =bra smak)
Och när han pratade kände jag bara...
Jag måste ner till Farmor. Jag skrev ett brev till henne som hon borde få idag. Men jag vill dit. Jag längtar efter henne och skåne.
Efter Lotta.
Efter Kristiansstad.
Efter Åhus.
Efter tivoliparken.
Lite längtar jag till Eko-hallen (som enl. Mats heter lyckolandet.) 

Jag vill sitta gå barfota i farmors trädgård.
Jag vill sitta vid hennes bord och äta kyckling och färskpotatis. Eller ris och kassler. Med finporslin.
Jag vill lösa korsord på hennes uteplats. Och dricka nektar ur hennes tillbringare.
Jag vill gå till gubben.

Ärligt. Jag åker. Ingen utanför min familj kan fatta grejen med detta.

Sen saknar jag min farbror. Jag vill att han och Lotta ska bo i oppmanna. För alltid.
Det vet jag ju att det är omöjligt.

Men farmor finns. Jag vill vill vill åka dit. Bara någon dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback