Smögenresan

Jag vet inget nytt om huset än.

Smögen var jättebra!
Kom ner på onsdag kväll. Och då hann vi inte med mycket mer än att hälsa och packa upp saker.

Torsdag: Vaknar till sol och värme.
Åker färja över till Malmön och beach. Vi solade och badade till och med. inklusive Samuel. Har massa kul bilder hemma. Sen satt vi på en stor klippa och solade. Solen tog liite mer än väntat. Ingen större fara som tur var. Lekte med Siri i sanden.

Sen åkte jag och Samuel över till Smögen och gick på bryggan. Det var betydligt mycket mer "vi-ligger-och-solar-på-lyxbåtar-som-vi-inte-äger-och-pappa-betalar" än vad jag trodde det skulle vara. Trodde brats och stekare mm höll sig till tennisveckan i båstad. Jaja. Vi hade kul åt dem. Jag köpte ett linne på bryggan, annars vart det inte värst.

Sen gick vi bara runt och utan att tänka på vart vi gick och kom till ett ställe med världens utsikt. Jättehäftigt.

På vägen hem till stugan köpte vi räkor och en halv varmrökt lax. Har aldrig köpt lax för 300 förut.. hm. Sen baguetter och så. Sen åt vi tillsammans med alla andra. kerstin och johan hade vart på räkfrosa men snott med sig en påse räkor o gått hem för att det var för kallt. Haha. Det blev sent men det var jättekul och mysigt. Det blev så mörkt så vi hade ljus och så. Siri låg och tittade på jordgubbslisa.

Fredag: Dagen efter var det lite mer moln men inte dåligt väder. Jag och Samuel skulle åka till hunnebostrand. Det gjorde vi också. Typ. Vi stannade först vid en kanal som båtar åkte i. Mycket norska flaggor där kan jag säga. Sen skulle vi kolla in nåt i södra hunnebostrand. Och där blev vi kvar till tre-tiden.! Åkte väl från stugan vid tio kanske.. Vi var uppe på ett berg eller vad man kan kalla det. Sen gick vi på en strandpromenad. (vi gick återigen utan att titta på karta vart vi eg var på väg...) Sen gick vi på en 200 m lång flotte över till en ö. Åt pizza. Sen blev det jättevarmt. Så då åkte vi hem för att byta kläder.

När vi kom dit låg vi och pratade med Kerstin och Anna. Johan o Patrik skulle åka ribbbåt. (det var tydligen en häftig upplevelse.) Sen gick vi o la oss på sängen och somnade en timme. När vi vaknade bestämde vi oss för grillning. Så vi fixade med det. Och det blev en till lång kväll. Jättemysigt. Sen skulle vi såklart göra massa grimaser o ta kort o så.. Kerstin har nog många kul bilder...

Dagen efter va de städning och åka hem. På hemvägen stannade vi vid läcko slott. Fint.
Sen hämta lilla skrutten som var så glad så glad. De säger att hundar inte har tidsuppfattning men det tror jag inte på.

Det kändes ganska tråkigt att komma hem. Förutom att träffa mina djur. Kunde lätt ha stannat mycket längre om det inte vore för dem. Det tråkigaste var att allt man trängt bort kom tillbaka. Och såklart att man inte hela tiden kan tänka "vad VILL jag göra nu.." Men men. Det vill jag inte skriva om.

Det var en underbar resa och det är bra för själen att vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback