Stekare

En arbetskamrat kom tillbaka från sin semester idag. 50 år kanske.
Pratade om hur han haft det på sin semseter och hur det var för mig i smögen o så. Så frågade han om det var mycket bryggseglare. (hans ord för folk som jag kallar låtsatsbåtmänniskor eller pappa-betalar. Folk som ligger på en båt vid hamnen och dricker sprit. Hyrd båt säkert)

Och jag sa att det var rätt mkt. Och MKT mer än jag trodde. Och så nämnde jag att det var nån slags champagnekväll där och att alla hade köpt massa skumpa att slösa bort.

Och han bara VA!? Vadå? Sprutar dom ut champagnen? Varför då? Är det sant.? Och en annan här på jobbet, 25 kanske intygade att det jag sa var sant. Och då sa jag att de kallades stekare och berättade mer..
Han frågade sen om man fick bli stekare med pommac.. Tveksamt. Tror inte ens det duger med mousserande.

Kanske skulle tipsat honom om att kolla på stekarskolan på 1000apor. Haha. 
Vågade inte för det kanske är för grovt. Men den är kul. Satt och skrattade ganska bra. Spec åt alex skor.



Johan borde kolla in den skolan.. Haha. Vi lekte ju stekare när vi var på kusten.. Film finns men jag vet inte om det blev så bra. Det blev inte så bra sprut. Måste kanske vara dompa eller nåt.. Haha. Dög inte med mousserande (äckligt) vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback