Till skolan för sista gången

Ja.
Idag åker jag dit så jag är där vid kvart i fyra. Går till tryckeriet och betalar våra arbeten.
Allt är redovisat. Allt är inlämnat till folk. Tryckeriet och biblioteket. Ska bara betala så vi slipper gå dit personligen.
Så nästa vecka får examinatorn sina två rapporter och jag och anna (min kompanjon) får varsin i brevlådan. Och i och med att examinatorn får sina exemplar så blir vi godkända.

När får jag kalla min för ingenjör? Nu eller den dagen jag fått mitt examensbevis?

Jag är klar i skolan.

15 års slit är över.

Jag börjar jobba på måndag.

Idag ska jag som sagt till skolan. Sen möta Anna på stan så ska vi äta avslutningsmat. Sen bolaget. Sen förfest med klassen. Sen ut kanske. Om nåt är öppet men det lär de väl va. De e ju Karlstad.
Sen hämtar Kerstin mig.

Imorgon byts fokus från allt med skolan till examensfesten. Ska till stugan och städa lite.
Och på söndag byts fokus från examensfesten till jobbet. Då får jag i alla fall en kväll att ligga och grubbla på hur det kommer bli att åka till jobbet.

Mycket nu. Men kul.=)

Kommentarer
Postat av: Gerda

Vi ska ha husvagnen med oss och bo på en camping i Utterbäcken eller va de hette.. Längtar till på Lördag =) Och du kommer fixa jobbet galant, ingenjör Vendel! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback