Identitetskris.

Jag tror jag har en. Jag vet inte men tror det.
Allt känns väldigt rörigt.  Det hadlar mest om vart jag vill bo. Ska försöka reda ut en del.
Allt började när man la ner sitt absoluta drömhus. Bara att försöka glömma att man ens hade tanken eller chansen att få bo så bra. Tänk nytt. Tänk om.

Alt 1. Jag bor på landet, typ åtorp. Jag har ett eget stall, men jag har inget ridhus, inte ens ridbana. Jag får göra allt själv och lägga ner massa tid i stallet med fodringar o ut- och insläpp och allt. Men jag får se min häst varje dag. Från köksfönstret typ. Kan ropa på honom från mitt sovrumsfönster. jag har honom billigare.
Men jag bor förmodligen långt från både arbete och familj. Skulle vara så skönt att bara ha fem min till mamma och pappa. Och så till milo, han har möjlighet att vara hos sin farmor varje dag. Slippa sitta ensam o glo.

Alt 2. Jag bor i stan, typ karlskoga. Jag har blüthner i nån annans stall, kanske med ridhus. Jag behöver inte göra annat än mocka och rida varje dag. Slippa tänka på att köpa in hö och torv osv. Han kanske får det bättre med fler kompisar? Jag kanske får det bättre med ett ridhus? Vi kanske får det sämre av att bara se varandra ett par timmar varje dag? En del dagar kanske bara en halvtimme?
Men jag bor nära allting igen. Nära stora affärer jämt. Inte bara svindyra ICA nära i åtorp. Nära mina kära (rim)
Men milo då? han kan inte bo nånstans där det inte är en stor gård. Inte jag heller för den delen. Och nån måste kunna se efter honom på dagen när båda jobbar. Nära till mitt jobb?

Och sen mitt i allt detta. Samuel. Vart kan han trivas?

Som synes. Massa tankar, vet inte varför jag skriver ner dom här men det blir väl som nån slags terapi. Eller kanske förklaring om någon undrar varför jag kan gå in i mig själv helt och fullt just nu.


image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback