Små bebisar!

Idag såg jag en liten liten rådjursbebis. Den var så söt att jag trodde jag skulle svimma. Men vad är det jag skriver, två var dom ju faktiskt. Dom var så små! Aldrig nånsin sett så små rådjur, alldels Mamman fick med sig det ena in i skogen men den andra låg kvar på vägrenen.

Tog kort med mobilen med har ingen sladd så jag kan få över till datorn. Men jag hittade en bild på två andra på
www.myra.nu/radjurskid.html På den här bilden är det två nyfödda rådjur så det måste de jag såg också varit. Det är svårt att beskriva hur små de verkligen var.
image20

Nu är det bara att hoppas att de får leva. Finns för mycket faror. Bilar, vargar. Sen om de ligger och trycker på fältet när de ska slå. Nej. Jag ville bara ta med dom hem. Hägna in dom i en hage och ha dom som mina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback