Tur att det finns internet.

Jag var på snudd att ta hem en billig beg. allroundsadel. Jag skulle bestämma mig igår för det var en bekant till samuels syster som skulle sälja. Och jag sa att jag ville ta hem den o prova. Som tur var googlade jag lite o kollade på buke. Visade sig va ett av de värsta sadelköpen man kan göra. Att bommen ofta va sned, stoppningen ojämn och dålig. Att bommen töjde ut sig och blev vidare med tiden. Plus att lädret hade riktigt dålig kvalité.
Nån frågade om det var en bra sadel i ett formum. fick som svar: "ja det är en jättebra sadel. Om du vill förstöra ryggen på din häst."

Då väntar jag hellre ett par månader till så jag kan lägga mer pengar. Letar ju iofs efter en billig allround och en lite dyrare dressyr. Men jag menar, med billig menar jag inte dålig utan bara gammal och prisvärd. Med ett bra märke!

Jaja. Annars så var jag o shoppade prylar på apoteket igår för typ 530 spänn- allt för mina djur.
Sen ska jag till helgen köpa ett svindyrt pulver till Blüthner. Nåt hovförstärkande. 500 spänn, räcker en månad.
Sen ska jag betala en höskuld på 825 kr. Och sen till sist hovslagaren på tisdag, 900.

Tur att jag tycker om mina djur så mycket.

Har förresten köpt ett nytt djur, en giraff!

Kommentarer
Postat av: Gerda

Gullig giraff! Nu när det gick så bra o lasta får ni allt komma hitåt nån dag så tar vi nåra varv på banan eller nått =) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback