Irriterad efter 2 min på jobbet.

Jag har kommit på en sak som jag inte tål.
När man har en uppgift tillsammans med någon och den personen hela tiden gör allt själv.

Ett exempel. Den här veckan har jag och en till på jobbet fikavecka. Innebär: se till att det finns smör, ost, mjök, grönsaker och att diskmaskinen körs och töms osv. Och förra gången vi hade fikavecka gjorde min kollega nästan allt själv. Skyndade sig att ta fram allt till frukosten en halvtimme för tidigt bara för att få hinna först.

Så igår sa jag; Den här veckan tar vi måndag tillsammans. Sen tar jag tisdag och torsdag. Du tar onsdag och fredag. Han tyckte vi kunde "improvisera". Jag blev irriterad men sa ja. Sen ångrade han sig när han såg att jag blev sur. Så vi gjorde som jag ville ha det.

Kommer imorse (alltså tisdag, alltså min dag) och ska gå ner och sätta igång diskmaskinen. Men det är klart att den redan är igång.

Jag kan bli så himla sur när nån annan gör mitt jobb. Det handlar inte alls bara om fikaveckan. Det finns ju andra tillfällen också. Jag undrar varför folk ska envisas. 
Tror inte folk att jag har koll?  Vill de att jag ska stå i skuld?

Om det är nån som har koll på saker som ska göras så är det väl någon som har ett stort kontrollbehov. Jag gillar att ha kontroll. Och jag gillar inte när någon annan förstör så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback