Jag bor vid bondrundan.

Jag har beställt 360 kg lucern från ett företag. Förra gången beställde jag 150 kg men nu slog jag till på en halv pall. Bra foder hemkört. Mycket bättre än att åka till otrevliga granngården och släpa säckar och ha sig.


I alla fall. Det skulle kommit i fredags. Men eftersom jag inte fått det idag heller så ringde jag för att kolla vad som försiggick.


Han jag pratade med (alltid jättetrevlig och serviceinriktad) sa att det nog skulle komma imorgon och han rabblade lite andra ställen som ska få leverans i närheten. Så säger han såhär:

-" Ja... Chaffören sa till mig förut att han hade några kunder på bond.. ja alltså.. hehe. Vi brukar kalla de ställena som ligger på landet för bondrundan..."


Jag skrattade lite. Så som man gör när man inte riktigt vet vad man ska säga eller hur man ska reagera.  

Är jag en bonde nu? Lantis, visst. Men bonde?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback