Kan man impulsköpa en häst?

Har blivit lite sugen på en shettis.
En kompis till Blüthner som han kan hålla sams med. Som han kanske kan leka med.
Samuel vill också. Nästan mer än jag faktiskt. haha.

Vi får väl se. Hittade en minishettis idag. Jättego. Men den är så himla liten att nästan inga barn jag känner kan rida den. Köra går ju, men ändå.

Vet inte. Jag ska nog analysera tanken på ett litet troll innan jag gör verklighet av det hela. Måste kolla lite vad det kostar att ha en shettis. Hm, en näve hö om dagen. Vatten är ju gratis. Två krafft-pellets. Sen får jag väl investera i en nagelfil så jag kan fila lite på hovarna. Är det en liten häst kan den ju ta skydd under magen på Blüthner om det regnar, så slipper man köpa ett till täcke. (bäst att skriva att jag är ironisk)

Ska kolla vad försäkring kostar.
Och vad Ulrika tar för verkning.

Alltså jag SKA säkert inte köpa någon shettis. Inte idag i alla fall. Men det är en kul tanke.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Mysig med en liten korv! Klart du ska ha en shettis =) Det där med nagelfilen var en bra ide haha.

2008-11-26 @ 08:47:27
Postat av: Stina

Gerda:

Ja det var väl vi två som pratade om nagelfil en annan gång om jag inte minns fel.. :)

Visade Samuel annonsen igår. Han ville åka och hämta den på en gång. Haha. Och när jag sa att jag inte tyckte att tiden skulle räcka så sa han att den lilla hästen kunde vara hans. Så nu får jag inte ens vara med i det hela..

2008-11-26 @ 10:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback