Mindre än en månad kvar...

När man var liten (yngre?) så gick tiden fram till jul så hiiimla sakta.
December var jättelång och det blev aldrig julafton.

Nu tycker hag att december går så himla fort. Redan i början/mitten av november så planeras alla helger i dec.
Och redan då var alla helger fullbokade. Det är julbord med jobb och Samuels jobb. Julgala (det jag vann). Det är födelsedagar, 3 innan jul och en i mellandagarna. (Varav Kerstin 20 år är viktigast.)

Sen ska man hinna med allt kul också. Pynta och baka. Och greja.
Och dricka glögg och äta massa lussebullar och peppisar.

Oj vad jag längtar.
På schemat idag står: Inköp av nya julgardiner. Har ett par fönster som jag inte har några fina julgardiner till. Det är kul att köpa gardiner om man hittar några fynd. Köpa gardiner på GeKås är roligast. Undrar varför? :)
Sen hemma kommer Samuels bror m fam. och grattar Samuel i efterskott. Just det, Samuel fyllde 23 i söndags. Det var en jättebra födelsedag. (hoppas jag)

Så på Samuels schema idag står det: "fixa fika". Ska lägga till "fixa ljusslingorna". (VARFÖR är ljusslingor, ljusstakar mm hela när man lägger ner dem i lådan och trasiga när de ska upp igen?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback