Lilla hästen...

Min häst är halt... :(
Det började med att han slet av en sko när det var lite kaos i söndags. Var inte där när det hände, men han blev inte halt på en gång. Måndag hade jag inte utsläpp och på kvällen hade jag buggkurs. Alltså så var jag bara inne och hälsade på honom som snabbast. Jag fick höra att han inte var halt.

Tisdag: Skulle ha skotts på morgonen, men hon kunde inte förrän em. Jag släppte ut. Var stressad och tyckte han gick långsamt, men jag trodde att jag inbillade mig. Får höra att han på em vid 14 inte är halt och att allt är bra. Kommer hem och ska ta in han för att sko. Och han kommer inte ens fram till mig i hagen. Haltar nåt så fruktansvärt. Skor slås på. han är bättre men inte bra.

Släpper han på gräs där han ska ha (såg inte själv) travat och galopperat utan problem. Inte alls halt. Detta var tis kväll.
 
Ons morgon, inte jag som släppte ut. Han var pigg och enligt uppgift bara lite halt. Här trodde ju såklart jag att ok, vad bra. Det kommer gå över av sig självt. Efter som han på kvällen hade travat utan att halta och på morgonen bara var väldigt lite halt.

Kommer hem igår och tror alltså att det ska vara bra. Men nej. Han är ju inte alls bra på långa vägar. Hade väntat mig att han skulle vara lite småhalt men han hade ju svårt att ta sig fram! Och nu känner jag mig osäker vilket ben det är. Tycker det är skitsvårt. För ibland ser det ut som om det vore ett framben.

Och jag har känt och klämt. Ingen värme eller puls. Pigg i övrigt. Tänkte att han kan ha vridit sig konstigt när det hände. Och typ sträckt sig. Eller är det bakhoven som är öm efter att han tappade skon.

Så hilma tråkigt. Så vet man inte vad som är bäst. Vila eller inte. Komma ut eller stå inne. Ringa vet eller inte. Åka till klink eller ta hem vet. Suck suck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback