Tvättmaskinen

Vi skulle prova våran tvättmaskin i onsdags.
Vi hade dagen innan kört en tom maskin enligt instruktion.

Så jag slängde i en tvätt, fyllde på tvättmedel och allt sånt. Satte igång maskinen.
Sen gjorde jag en massa annat. Jag gick ut i stallet. Tänkte "vad mycket man hör tvättmaskinen, den som skulle vara så tyst.." Kände mig lurad.

Sen gick jag in och gjorde nåt annat. Och sen började centrifugeringen. Och det lät ju så himla mycket då så jag kände mig verkligen störd och lurad. Tillslut gick jag och tittade i tvättstugan. Öpnnar dörren och där möter jag i stort sett tvättmaskinen. Den har skakat så mycket att den lyckats förflytta sig fram till dörren (drygt 1,5 m kanske) och står och skakar mot dörren. Som om den ville ut. Och jag försökte skjuta tillbaka den men den lät som om den skulle explodera och skakade så mycket. Tvättmedlet som stått på maskinen låg över hela golvet. Och det var allmänt kaos. Fick lite panik och ringde Samuel. Då ryckte maskinen ut sladden på sig själv.
Det blev tyst.

Jag satte mig med manualen och lusläste den här gången. Det var några bultar vi glömt att ta bort. Så samuel tog bort dem, buttade tillbaka maskinen och satte i sladden. Den gick igång och fortsatte där den slutade. Den här gången betydligt tystare och mindre skakig.

Tvättade igår med och den är helt perfekt. Tyst och stilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback