Buggkurs

Ikväll är det andra lektionen. (tredje eg, men jag var inte på den första..)
Det är rätt kul med bugg, även om grundsteg kanske inte är speciellt kul. Det är roligare när man får dansa till musik.
Jag trodde man skulle ha gympakläder och bli svettig. Folk hade finkläder och var sminkade och verkligen piffat till sig. Jag hade träningskläder och gympaskor. Jag blev inte ett dugg varm ens, medans man såg att en del nästan var blöta.

Sen är det väldigt stor skillnad beroende på vilken kille/gubbe man dansar med.

Jag kom på två lösningar som skulle göra buggen effektivare och därmed i mina ögon roligare. Man är ju där för att lära sig = bli bra på det.

1. Man måste gå dit parvis. Ett mindre antal par där man bara dansar med den man kom med. Sen får man dels utvecklas tillsammans och kan få dirketa tips av instruktören. Och slippa all inställningstid det blir när man ska byta. söligt.

2. Att man delar upp nybörjare i en killgrupp och en tjejgrupp. I gruppen med nybörjartjejer lånar man in proffskillar som partners och tvärtom. Fast det här skulle de aldrig gå med på, för då skulle inte företaget få betalt för alla sjuttioelva människor som ska slåss om dansgolvet.

Jag märker nu när jag skriver att jag reser lite ragg mot företagets idé.
Alldeles för många människor på samma yta. Alla betalar. Det finns ingen som helst chans att han ser någon som gör samma fel hela tiden och kan rätta denne. Om inte jag lär mig bugga nu, så kommer jag bli sur.

Och jag känner att jag har mer att skriva på samma ämne. Det är som en helt ny värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback