Imorgon fyller jag år

Jag har misslyckats med nästan allt till det här kalaset tror jag.

Jag handlade allt till mitt kalas i söndags, för att slippa åka och handla på veckan. Bara det att jag vart i affärer mån, tis och ska till en idag. Samuel var i en affär igår. Det säger väl egentligen allt. Kommer säkert sluta i nån affär imorgon med.

Jag skulle baka en tårta som var gluten- och laktosfri. Trodde jag. Den ska var gluten- och MJÖLKfri. Vilket innebar en del omplanering. Jag fick koncentrera mig på att göra en glutenfri tårta. Köpte mix. Det skulle bli en tårtbotten. Och ja, det blev en tårtbottendel. EN. PLATT. Jag fick alltså ta en mix till för att i alla fall få två delar så att det ens blir en tårta.

Skulle göra negerbollar. Ingen kakao.

Skulle göra morotskaka på plåt. Den blev också platt. Och ojämnt platt eftersom våran ugn lutar.
Allt kändes väldigt lyckat igår. Jag som planerat så för att inte behöva göra allt idag.

Men så här blev det.
Jag har nu tårtbottnar till imorgon.
Jag har mototskaka i väldigt små bitar. Men den blev iaf god.
Idag ska jag prova vilka fyllningar jag ska ha och ev fylla tårtan så det bara är att ha på grädde och sånt.
Sen ska jag städa. Och göra negerbollar.(innan allt detta, handla...)

Okej då. Det kanske inte är så misslyckat trots allt, men det har nästan bara varit uppförsbacke.


Kommentarer
Postat av: Gerda

Negerbollar Negerbollar Negerbollar! Det är så kul att skriva, alltid retar det någon =) Lycka till med förberedelserna nu. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback