Ironi. Vad kul.

Jag jobbade över en gång. Den 15:e Augusti. Den dagen jobbade jag 11 timmar. Var på jobbet 11.5 h, mellan 07 till 18.30. Nästan 7 till 7. Lunch en halvtimme som vanligt. Hoppade över em-fikat. Blev försendad nästan en timme till kräftskivan som jag skulle till för ja, just det. Fredag var det dessutom.

Varför. Jo jag ville vara hinna med en deadline. En som jag skulle hålla men fick tillstånd att skjuta upp till måndag. Men jag stannade för jag vill göra ett bra jobb. Tillslut var ritning K324:21 och K324:22 klara och jag kunde äntligen åka hem.

Så fick jag ett mail idag, jag håller på och gör ändringar i alla ritningar som hörde till det projektet. Och i mailet står att bla bla bla utgått vilket innebär att ritningarna K324:21 och K324:22 utgår.

Är inte det ironiskt? Hur jag sliter ihop just de två ritningar som aldrig kom att bli aktuella i alla fall.

Men, jag fick ju visa att jag är envis och får saker klart som de önskar, fast jag inte hade tillräckligt med tid. Egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback