Som tunghäfta..

Har inte uppdaterat sen i måndags. Och det är klart att jag borde skrivit redan på tisadagen om hur glad jag var.(Är)
Men sen har det hänt så mycket tråkigt att jag inte vetat vad jag ska kunna skriva. Så jag väljer att bara skriva om huset.

Men huset är vårt nu. Vi hade en liten tillställning med nära och kära på måndagen. Så att alla fick se. Uppslutningen från min familj var otrolig. Alla ville komma och titta. Blev nästan lite rörd. Alla verkade positiva (eller bra pokerface?)
Det blir ju lätt lite kaos, men det var kul. Som alltid ligger jag ju och funderar på att man inte pratat med alla så mycket som man vill.. Vi är för många..

Det som ska göras nu (utan någon som helst ordning) är att :

- ta ner massa träd och klätterväxter.

- allmännt röja i trädgården. Höstjobb.

- riva ut stora badrummet. Sen göra så mycket som möjligt själva. Här ska vi (om jag fortfarande har makten över det) ha svart golv kanske i mosaik, vitt kakel på väggarna. Sen ev samma svarta mosaik på fösterbrädet eller vad man ska kalla det. Hålet som blir vid fönstret helt enkelt. (borde inte jag som byggingenjör kunna en korrekt benämning?) Sen vill jag ha skåp i trä. Helst hade jag velat ha ett från ikea, men de har slutat sälja det. Vi har pratat om duschvägg med glasbetongblock också. Men där är jag väldigt tveksam. Rädd att plastskarvarna gulnar. Skulle vilja hitta med svart plast.
Golvvärme såklart.




- Måla huset. Vi fick färg i inflyttningspresent. Det är egentligen bara vissa ställen som behöver målas men vi kan ta hela när vi ändå är igång.

- Måla stallet. Om det känns viktigt.

- Bygga hagar + Fixa "ridbana"

- Sen vardagsrummet. Golv ska slipas och lackas. Tapeter ska sättas upp. Även här har jag såklart tänkt på färgval och så. Och jag velar mellan brunt (där nån vägg får vara ljusare eller mörkare) och vitt. Säkert ingen skillnad för det.

Haha.. Jaa.. Nu har vi att göra i alla fall..=)

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej hej! Grattis till huset! Gud va roligt... Vill oxå ha något mer eget än en lägenhet o inreda! Mycket roligare med hus! Du får titta förbi stallet någon måndag när du har tid! 18.50 börjar vi! Kram kram

Postat av: Stina svarar:

Tack tack. Jo det är verkligen jättekul. Jag ska väl säkert till kga nån gång. Kan försöka komma förbi.. Det var så länge sen vi sågs nu så det vore roligt. :)

2008-09-04 @ 08:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback