Störd regering..

Inget nytt såklart.
Jag har inte mycket till övers för alliansen. Och jag fattar inte hur folk som jag, men mindre eller lika mycket pengar, kunde rösta på moderaterna som bara bryr sig om de som har pengar.
Jag är inte spec fattig nu, men ändå.

Så idag presenteras budgeten. Och de pratar om att avgift till a-kassan ska sänkas med 50 kr/månad. Och att inkomstskatten ska sänkas. Men vad höjer de istället? Jo gränsen för skattavdrag för resor. från 8000 till 9000. När bensinen bara blir dyrare och dyrare. Då borde de verkligen göra en ordentlig höjning på kr/mil.

Det är inte själva höjningen som gör mig arg. Utan att man hela tiden tar från dem som har minst. Och från dem som inte har något val. Jag kan inte ta mig till jobbet på något annat sätt än med bil. Jag måste betala skitmycket för att ta mig till jobbet, och nu ska jag få tillbaka ännu mindre bråkdel av det jag betalar.

Vad hände med förslaget att lantisar skulle få dra av för annat än resor till jobbet? Att åka o handla, fritidsaktiviteter, hämta på dagis osv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback