Tecken på uppskattning?

Jag hade inte mockat i hagen sen lördag morgon när jag tog tag i det igår.
Lördag kväll var den gången jag senast hälsade på blüthner. Hela söndagen var jag på fiske och på måndagen var det först jobb och sedan direkt till karlskoga för bugg. Tur att Samuel kan rycka in ibland...

I alla fall.Igår när jag skulle mocka var Blüthner så himla gosig. Han gick efter mig hela tiden och ville bli kliad och försökte klia tillbaka på mig, (men det får han inte. Är rädd att han ska ta i för hårt... ) Och då kändes det genast roligare att mocka. För jag inbillande mig att han var så go för att visa hur tacksam han är att jag håller rent åt honom. Man saknar inte kossan förrän båset är tomt. Han kanske insåg hur skitigt det blir. (tog ut tre kärror)

Haha. Snacka om önsketänkade.. Men han kanske var glad att se mig i alla fall. Han kanske hade saknat mig.?

Hade köpt ny vattenhink, b-vit, saltsten, ny hovkrats och krafft igår. Det blir alltid så mycket mer när man bara ska köpa en säck foder.. Men jag lyckades skippa anti-bitmedlet... Alltid nåt...



På söndag ska jag ta en stalldag. Höststädning. Det kanske är dags att stalla in dem. Sen kanske försöka få in lite grus till matplasterna i hagen. Och sen röja med trimmern runt stall så det ser snyggt ut och runt hagen för att inte bli av med ström..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback