Älskar-Hatar

Jag älskar att få städat på mitt rum. (på jobbet såklart.)
Vi har en så bra städerska som ibland städar av min stol.

Men jag hatar det också.
Varför ska jag sitta här på min stol och knappra på min dator medans hon sliter med att hålla mitt rum rent.
Varför är mitt knapprande värt mer pengar än hennes sopande? Pga av utbildning?

Jag skulle aldrig se ner på någon pga att deras yrke inte anses fint nog.
Alla jobb måste ju göras. Och man ska vara tacksam för att allt som måste göras faktiskt blit gjort.

Och jag tycker att det är en skam att en del inte har bättre betalt. Mamma tex har bara fyra-fem tusen mer i grundlön än vad jag har. Hon har jobbat som barnmorska i över 25 år. Och hennes jobb är bra mycket viktigare än mitt.

Och alla som vårdar äldre. Vi ska alla bli gamla.
Det är inget att se ner på.

De enda jag ser ner på är de som plågar djur i deras "arbete".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback