Marsipankurs ikväll!

Ikväll ska jag gå på kursen som jag fick av Samuel.
Vi ska göra marsipanfigurer; påskkycklingar och påskharar.
Det ska bli väldigt kul, men det hade varit roligare att göra en hel påsktårta.. Nåväl, får göra en hemma någon dag istället.
Det roligaste är att jag har med mig 400 riksdaler att spendera. Det är de pengarna som jag har fått när jag sålt tårtor. Jag gillar inte att ta betalt av de jag känner. Men nu när jag ska sätta sprätt på de pengarna känns det bara bra.. Haha.

Man får inte så mycket för 400. Tyvärr är tårtsakerna ganska dyra. Speciellt verktygen. Och färger, men de räcker ju länge. Så det vore egentligen vansinne av mig att ge bort tårtor. Även om jag tycker att det är så himla himla kul..

Skrev upp en lista på de sakerna jag vill ha.
Sen vill jag ha ett par fägburkar också. Så jag ska ta ut en 100-lapp av mina pengar, så jag får lite mer.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback