Roliga syskonbarn

Filip och Oliver är så roliga.

De hade fått sina deklarationer. De har fonder som står i deras namn. Karin hade sålt dem precis innan allt sjönk. Och de hade gått med vinst, vilket innebär restskatt.


Oliver fick öppna båda för Filip var inte hemma. Oliver skulle betala 218 kr och Filip 500 kr. Och när Filip kom hem skyndade sig Oliver att glatt berätta att Filip minsann ska betala skatt! 500 kronor! Medan han själv bra behövde betala 218.  Filip började gråta. Han insåg att han inte har 500 kronor. Och att han inte ville betala så mycket pengar i skatt... Tur att han har snälla föräldrar som kan täcka upp.


Om jag skulle få restskatt lika stor som det jag tjänar på ca ett halvt år skulle jag också gråta. Men nu blev det ingen restskatt för min del. Tvärtom. :) Drygt 9 000. Sen ska jag skicka in min reseersättning också. Gött.


Kommentarer
Postat av: Gerda

Haha va goa dom är! Jag själv är ganska god vän med dom också nu faktiskt. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback