Två tankar jag hade.

Igår vid em-fikat: En arbetskamrat åt upp allt på sitt päron och en annan allt på sitt äpple utom pinnen. Varför? Visst jag äter kärnorna från vindruvor, men det är inte samma sak. Varför skulle man äta skrutten? Men en på mammas jobb är värre; hon äter kiwi med skal.

I natt vid 03-04-tiden: Vaknade av att Milo knölade vid mina fötter. Sen kände jag att han gick i sängen. Hörde dusen mot golvet. Spänningen var olidlig. Skulle han lägga sig under sängen eller ville han gå ut? Skulle jag behöva släpa mig upp och gå ut med honom och sen inte kunna somna om innan klockan ringer? Hörde att han gick på golvet och hur han ålade in under sängen, bäddade en stund och sen la sig och tog ett djupt andetag, andades ut och smackade med munnen. (som han gör när han ska sova). Somnade om omgående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback