Halvtid

Nu har jag gått 20 veckor av 40. Wiiie, nu är jag halvvägs där!

I sporter brukar man ju få en liten paus i halvtid, men det verkar inte som det blir tal om det va? Tänk om jag kunde få vara vanlig typ 3-4 timmar. Då skulle jag låta mig själv bli hungrig och sen äta ett julbord med massa kallrökt lax och sen ta en massa brieost till det. Och ett glas vitt. Sen skulle jag äta efterätter/godis utan att kräkas av blodsockerfallet efteråt. Och sen toppa det hela med massa chips och dip, utan att få ont i magen av fettet.

Alternativt att jag skulle vilja vakna en morgon och ligga kvar i sängen och gosa i alla fall en timme. Utan att behöva springa upp och se till att få i sig nåt, för att slippa kräkas. Sen gå upp i lugn och ro och äta en riktigt god frukost a la hotell.

Och när de 3-4 timmarna har gått så skulle jag gladeligen gå tillbaka till det gravida tillståndet. För NU börjar det ju bli roligt när man känner bebisen röra sig och sparka. Jag har känt två sparkar på rad med handen, men tyvärr slutade den när Samuels hand kom dit. Jag vill att han också ska få känna. Annars är det "bara" inuti jag känner.

Sen är det kul att se magen växa. Jag är fortfarande i stadiet där man kan ta mig för lönnfet, men det går väl över. Sen har jag av nån anledning svårt för att visa upp magen. Men jag tror att det med kommer att vända. Det står att i v18 är det normala att ha gått upp 5-6 kg, what? Jag är i 20 och har gått upp 0 kg. Jag gick upp typ två kilo innan inskrivningen, men sen har jag gått ner dem igen. Men man ska inte läsa så mycket om hur det SKA vara.

Skulle det bli tal om att byta planhalva nu i halvlek, så skulle svaret bli NEJ. Skulle jag ha fått stå ut med att vara bakis i 4 månader och sen får Samuel ta över när det roliga börjar? No way. Även om jag tror att jag kommer vilja byta när det blir jobbigt igen, typ sista tiden. Men förlossningen vill jag nog ta själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback