Ultraljud!

Det gick jättebra på ultraljudet.
Första tanke: Haha. Den finns där!
Andra: Det är en.
Tredje: var är hjärtat? var är hjärtat? Åh, det slår.

Sen började barnmorskan, Christina (Ljungström?) att förklara och peka. Och jag märkte på henne att det inte var något fel. Så då slappnade jag av och låg och bara tittade. Sen skrattade vi åt hur den höll på. Den rörde sig ju jättemycket! Och hon "zoomade in" ena handen och då såg vi att den knöp ihop handen och sen öppnade upp igen. Häftigt!

Sen fick vi med oss bilder hem. Den var lite besvärlig ovh försökte vända bort sig, men det lyckades bli några bilder i alla fall. Men det är ju ännu häftigare när man ser den röra sig live.

Blev även framflyttad, jag trodde att jag var 18 fulla veckor idag, men jag är tydligen 18+5, vilket ger det beräknade datumet 29 April.

Jag brukar alltid vid varje full vecka läsa vad som händer med bebisen just den veckan. Idag ska jag läsa vecka 18 och redan på torsdag läser jag om vecka 19.

Nu är det bara jobbet och mitt eget hjärta kvar. One down, two to go.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att allt gick bra!

Visst är Christina jättebra? Hade henne när vi väntade Mille och hon var verkligen hur go som helst och tog sig verkligen tid för en..

Och framflyttad blev du också.. Då kanske du och Fia träffas på BB..

Vad har du för BM? Går du i Degerfors eller Karlskoga?

Kram

2009-12-01 @ 12:48:52
Postat av: Stina

Ja hon var kanonbra! Det var så roligt att hon också tyckte att det var så roligt.. :) Hon skrattade med oss och log hela tiden hon med. När ska Sofia ha då?

Jag går i degerfors och har Christina Berglund. Henne tycker jag också om. Gick du där? Kram

2009-12-01 @ 12:56:05
Postat av: Merima

Vad mysigt!! :D Kul att det gick bra! :D

2009-12-01 @ 14:18:09
Postat av: Sara

Ja, det gjorde jag, men har inga bra erfarenheter av varken BM eller BVC i Degerfors..

Ang BM, jag hade sju olika BM under tiden jag väntade Mille, och alla var bättre än henne.

Hoppas att du får bättre erfarenheter av henne än jag, numera har jag flyttat över både Mille och mig till Brickegården! =)

2009-12-01 @ 14:39:02
Postat av: Stina

Oj vad tråkigt. Vad var det som var fel? Eller gick ni inte bara ihop? Jag tycker att det enda negativa med henne är att hon kan vara lite snurrig och inte har ordning på alla papper. Men mot mig och Samuel är hon bra, hon kanske inte vågar annat med tanke på att hon är kompis med mamma..

2009-12-01 @ 14:46:49
Postat av: Gerda

Åh vilken känsla att få se sin bebis. Jag är så glad för eran skull. =)

2009-12-01 @ 16:21:54
Postat av: Sara

Nja, det var bland annat det här med snurrigheten jag störde mig på.. Hon glömde ett av våra besök, hon skickade in moderskapsintyget utan påskrift, jag fick förklara hur det funkade med havandeskapspenningen (och jag visste inte mycket..), sen uppmärksammade hon inte när jag började få högt blodtryck och så (hade ju kunnat fått havandeskapsförgiftning) + lite mer saker som jag inte kommer på just nu.. =P

Ja, hon är ju trevlig, men stör mig som sagt på sådana där saker, jag menar vi var blivand förstagångsföräldrar och behövde få information av henne, inte tvärtom.

Sen ska vi inte tala om BVC, det värsta där var att vi inte ens fick någon föräldragrupp, och BVCtanten behagade inte ens informera oss om det så att vi kunde styra upp något eget eller slåss för våra rättigheter..

BLÄ, nej är så nöjd med att vi flyttat tillbaka till Brickegården..

Hoppas att du får en bättre relation och ett bättre intryck av henne, annars så ska du inte vara rädd att byta, det ångrar jag att jag inte gjorde när det var som det var..

2009-12-01 @ 18:19:41
Postat av: Sara

Just ja, du frågade ju en sak till =)

Sofia hade beräknat till den 23e men nu blev ju hon också framflyttad, till 19e har jag för mig...

2009-12-01 @ 18:21:29
Postat av: Stina

Jag tror att hon inte varit där så länge va? För hon jobbade på förlossningen innan, sen tror jag hon blev utbränd och sen efter ett tag började hon i dfs. Så jag tror att hon inte är så insatt i tex havandeskapspenning pga det. Inte för att det är en ursäkt, för hon SKA kunna det, men det kanske är en förklaring. Att hon missade att ditt blodtryck började bli högt är ju illa. Jag tror att hon är bättre på att prata om själva förlossningen och vad som händer på BB.



Sen tror jag att jag inte har ett så stort behov av henne som andra kanske har. Jag har ju alltid mamma som jag ringer till i första hand, sen två storasystrar. Man är mer utlämnad och "tvungen" att få en bra relation om man bara har sin BM att prata med.



BVC där har jag hört att många är missnöjda med, så det känns ju sådär..



Vad bra att det känns skönt och bättre på brickegården.. :)

Postat av: Sara

Ja, det är ju tur att du har din mamma och att dina systrar nyss varit gravida, då har man ju många att fråga om saker. Jag har ju pratat mycket med syrran och Fia, men just sånt där som Havandeskapspenning är ju sånt som man måste få hjälp med av någon. Sen att Försäkringskassan glömde bort min HPbegäran är ju en annan historia. Det verkar som att det mesta som kunde strulat gjorde det under den graviditeten.

Hoppas att du fprtsätter vara nöjd med henne iaf.

Om jag var du skulle jag nog byta BVC iaf, om inte annat se till att inte få Lena.. Vi fick ju knappt komma in till henne när Sjukvårdsupplysningen hade sagt till oss att åka in till vårat BVC.. Vet att det är någon ny BVC-sköterska nu också, så hon kan ju vara toppen, annars vet jag många som rekommenderar just Brickegården, men det kanske blir långt för dig att åka sen..



Aja, nog klagat från min sida..men som sagt det var så mycket som gick fel så jag önskar det inte till någon annan..



När ska du på nästa BM-besök då? =)

2009-12-02 @ 22:04:56
Postat av: Stina

ja, jag hörde också nåt om någon ny. Men då ska jag väl försöka passa mig för Lena då...



Jag ska på nästa besök i vecka 24, och nu är jag i 19, så det borde bli i början av Januari. :)

2009-12-03 @ 08:21:38
Postat av: Sara

Ja, såhär i början blir det så himla långt mellan besöken, men det tar man ju igen mot slutet med råge. =)

2009-12-03 @ 14:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback