Dagens schema.

Idag ska jag först jobba. Såklart.

Sen när jag kommer hem ska vi utföra ett förmånligt hö-byte med Samuels pappa.
Han får vårt hö, som Blüthner hostar av.
Vi får hässjat hö som är jättefint och luktar nyslaget. Jag har hört att hässjat hö ät bättre (ni vet som de gör i bullerbyn, slänger upp gräset på ställning istället för att det torkar på marken.) Tror det beror på att regnet rinner av och att det övre lagret blir som ett skydd.



Hur som. Jag kommer nog bli nöjd. Om hostan slutar det vill säga.
Han hade en riktig host/panik-attack natten sön-mån. Han hostade som en idiot och försökte slänga sig mot väggar. Jag ringde vet dagen efter och hon sa att det inte var konstigt att han bara hostar ibland och då i en attack. Misstänker att han även får ont i magen av höet.

Det är verkligen värt mödan att slänga ut allt gammalt hö, köra bort det, lasta nya höet (som jag tror är löshö), åka hem med det och slänga in det på loftet. Jag är glad att jag har eget stall så jag har makt att byta hö när man märker att det inte funkar. Även om man får slita.

Sen hinner jag nog inte mycket mer idag. Spännande schema. Intressepilarna bara viner.


Kommentarer
Postat av: Gerda

Mina intressepilar viner iallafall =) Skönt att det löste sig med hö't. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback