Jag kunde kontrollera min ilska.

Imorse var tre saker väldigt jobbiga.

1. Alla timers var felställda, eftersom Samuel slog av all el en stund igår. Så det var väldigt mörkt i alla fönster + att stora utelampan inte lös som den skulle. Det gjorde att jag inte såg så mycket när jag släppte ut hästarna.
 
2. Snöborsten låg inte på sin plats i bilen, utan den var i garaget. Så jag kunde inte borsta av bilen.

3. (Den värsta). Stavmixern gick sönder. Det började låta konstigt. Sen såg jag att stången med knivbladen hade halkat ur. Och att de inte snurrade över huvudtaget. Så nu kunde jag inte ta min fruktdrink, utan fick ta två mackor. Inte alls lika kul eller gott.

Men, mina vänner, jag lyckades att hålla ilskan på ett kontrollerat plan.
Dessa små fel låter inte så värst jobbiga nu, men tänk er att alla felen inträffade innan kl 6 på morgonen.
Det enda jag gjorde var att svälja gråten innan den kom fram och slänga övre delen på stavmixern i vasken. (Ganska) hårt. Den är nog mer sönder efter den incidenten.

Men jag grinade inte och jag skällde inte på Samuel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback