Nu ska jag blotta mig.

Jag känner för att blotta mig.
Blotta insidan, såklart. Jag tänker inte lägga upp nån nakenbild eller nån slags video.

Jag skriver så mycket opersonligt.
Så.

Idag ska jag ge Samuel ett kort. Ett kort jag gjort själv. Och med ett väldigt meningsfullt innehåll. Dekorerat på samma sätt som jag vill att alla inbjudningskort och placeringskort mm till vårt bröllop ska vara.

Det står följande:

Till min älskling!
En liten, liten överraskning till min tålmodiga pojkvän som står ut med mig fast jag är så velig.

Den 29/5-2010 eller 24/7-2010 vill jag gärna bli din fru, om du orkar vänta på mig.

Jag hoppas du tycker att någon av dagarna passar. För då bestämmer vi det idag och berättar för alla.

Jag äskar dig mer än jag trodde man kan kan älska någon.

Många pussar från blivande Fru Stina Särnholm

Bakgrund.
Samuel ville gifta sig sommaren 2008. Jag fick reda på i jan 08 att Karin och Patric skulle gifta sig. Vi ställde in. Fick reda på att Anna och Patrik tänkt exakt samma och att de också hade ställt in.

Då sa jag till Samuel att vi skulle slå till sommaren 09. Men sen ville jag ge Anna och Patrik förtur. Och jag har velat hela december om hur vi skulle göra. Folk frågade mig och jag visste varken ut eller in. Sen tillslut kom vi fram till att vi inte ska gifta oss i år. Och jag gör därmed Samuel besviken för andra gången.

Nu ska det bli tredje gången gillt. Nu har jag ca 1 ½ år på mig att vänja mig vid tanken på att vara fru på riktigt och att planera bröllopet. Och komma i klänningen. Och nu ska vi säga till alla i god tid. Och om jag spikar ett datum, istället för att säga sommaren 2010, så känns det mycket verkligare. 

Och för att ta detta privata ett steg till. När vi väl är gifta kanske min längtan till barn kan bli lika stark som Samuels. Så det kan mycket väl hända att p-pillren ryker i maj/juli 2010.

Oj vilken lång och smaskig blottning, eller vad säger ni?

Hoppas Samuel blir glad för kortet. Han har förresten planerat sitt frieri i flera år.
Om jag ger honom ett datum, så vet han när det är dags.

Slut på blott.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Vilket härligt blott! =) (Även om det vore coolt med en nakenbild haha)

ja bröllop är verkligen något att se fram emot ;) Kram på er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback