Så blir det när man snålar..

Var på Willys igår.
Sen när jag stod i kassan så blev jag av en märklig anledning sugen på choklad. (de har ju säkert inte tänkt igenom att man står i godishyllorna när man köar)

Och jag stod och tittade på en mörk chokladkaka från Anthon Berg. Den såg så god och lyxig ut. Sen kostade den typ 23 kr. Sen såg jag att willys hade en mörk chokladkaka med päronsmak. Och den kostade väl tyå 9-10 kr eller nåt. Och då blev jag snål. Och köpte den billiga. Försöker att inte ha fördomar mot produkter bara för att de inte har ett exklusivt märke, eller att för att de är billiga.

Icas hundmat är tex det enda torrfodret Milo gillar..
Och flera gånger har euroshoppers morötter varit de fräschaste.

Tror ni den var god?
Nja.. Inte värst. Själva smaken var väl inte sååå illa. Men konsistensen; urk. Smulig och hård. Choklad ska vara "len" och smälta lätt i munnen. Och inte vara mjölig.

Jag tog två bitar. Och sen undrade jag varför jag inte kunde ha hostat upp lite mer pengar. Eller i alla fall tagit mellanpriset; en marabou premium ca 15 kr. Som jag vet är otroooligt god. Se bild. mmmm.


Skulle kolla efter en bild på willys choklad. Googlade. Hittade flertalet bloggar som lovprisar den. What?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback