Känner mig stolt!

Igår på em-fikat så hade nån köpt fikabröd. Det var biskvier och nån annan bakelse med lattesmak. Båda från Delicato. Hade det varit dammsugare hade jag fått det svårt.

Men igår var jag så duktig. Jag tänkte: Jag är ju egentligen sugen på annat fikabröd, tex semla och wienerbröd. Eller prinsesstårta. Eller snövittårta för all del. Men jag gillar ju faktiskt inte kaffe-smak. Och biskvierna tog slut. Så jag åt bara min banan och sen gick jag. HA, det ni!

Försöker att inte äta fika, godis och annat onyttigt på veckodagarna.
Och det går faktiskt riktigt bra. På helgen unnar jag mig att ta något som jag vill ha. Det är inte så att jag tar igen hela veckans ranson på en och samma dag. Men något litet i alla fall.

Vad gäller mat så försöker jag väl att äta nyttigt. Har dragit ner mycket på kolhydrater, men jag vet inte om jag skulle kalla det för GI. Så bra är jag inte. Jag är mest ute efter en hälsosam livsstil, men ett par kilo sörjer man ju inte heller. Men jag är lite rädd att jag äter för mycket frukt. Men om det håller mig borta från godis, så fine.

Tråkigt inlägg känner jag.
Men jag tror det är bra att skryta ibland när man känner sig nöjd. Även för småsaker. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback