Knepiga drömmar

Jag skrev ju igår att vi sa till varandra att vi skulle gå och lägga oss i tid.
Jo tjena.
Somnade väl efter tolv (och det är väldigt sent när klockan ringer 05.00).
Det ledde till en ofrivillig sovmorgon.

Det ledde i sin tur till konstiga drömmar.

1. Jag drömde att jag såg en rullator i diket på en snöig väg. Jag kom körande i bilen och efter nästa kurva stod det en snett över vägen. Jag kom för fort så jag fick väja och hamnade i diket. Jag gled ner lite i diket. Gick ur bilen och gick fram till den andra bilen. Det var en tant som satt i. Rollatorn hade slungats ut på något sätt. Jag  frågade hur det var och så och sen gick hon ur bilen. Sen gick hon runt och verkade väldigt pigg.
Sen började jag dra upp min egen bil ur diket, ungefär som att dra upp en bob eller pulka. I ett snöre. Sen började jag fundera på att jag inte har någon bogserlina i min bil. Sen såg jag att galsrutan till takluckan på min bil var krossad. Sen kom det en till bil och sen vaknade jag.

Lite tankar:
1. Om tanten behövde rullator, kan hon då köra bil? (uppenbarligen inte, men varför försöka). Eftersom hon kunde gå så bra sen. Och varför slungades rollatorn ut långt innan hon körde i diket?

2. Nog för att jag har en liten bil. Men att tro att jag ensam kan dra upp den ue ett dike som om det vore en bob. Så liten är den inte.

3. Hur kunde mitt tak bli krossat när jag i stort sett bara gled ner i diket? Ingen voltning direkt..



Dröm 2 är lite konstigare. Den gick kort sagt ut på att jag satte upp kakel för första gången.

Nu kommer det konstiga. När jag gick ut i köket imorse hade en kakelplatta ramlat ner!
Hur ofta händer det att:
1. Man drömmer att man sätter upp kakel. (när man inte har planer på att renovera något i verkligheten)
2. En kakelplatta ramlar ner från köksväggen.
3. Att både 1 och 2 inträffar på sama gång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback