14:e och därmed sista dagen.

Idag är det 14:e dagen på fas 1 i min GI-diet. Alltså sista dagen med "nolltolerans" på kolhydrater. Går ju inte att undvika helt, men nästan.

Från och med i morgon får jag ta grovt bröd och fullkornsmakaroner och sånt. Men fortfarande inte mycket. Ska försöka att ha hälften grönsaker på tallriken jämt. Och kanske inte äta mig proppmätt. Lagom får räcka. Och verkligen inte äta så mycket snacks som innan...

Men det har gått bra. Jag har fuskat med följande:
1. Smakat en makaron för att kolla om de var klara.
2. Idag ska jag ha quinoa i min sallad.
3. Smakade på tårtfyllningen. Smakade sen en bit tårta (storlek som fick plats på en matsked)
4. Tror jag smakade på en pyttebit sugarpaste en gång för jag ville se hur det smakade rent.

Men på två veckor är det allt. På riktigt. Jag går in 100%.

Kommentarer
Postat av: Gerda

Bra jobbat! Fan vad deffade vi ska vara snart =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback